KLÅPAREN

Sitter här kl 02.00 på en tisdag och läser igenom mina tidigare blogginlägg och konstaterar i min ensamhet att jag är en ganska kulturell och smart människa. Det jag tar mig an klarar jag av, det jag vill kan jag uppnå. Fyfan. Mycket av min senaste tid har gått åt till att fundera över människan och våran existens (mest för att jag just nu läser en kurs som delvis handlar om det) och jag har faktiskt, tro det eller ej, fått en lite ändrad världsbild. Och det är jag rätt glad över. Jag har konstaterat att jag ska göra lite mer som jag vill, jag ska inte bry mig om vad folk tycker om mig så mycket, folk är dummare än vad jag tror och(!) jag vet precis vad jag behöver.

Nöjd, jajjamen, just nu i alla fall. Sen så kommer det ju komma upp och nergångar, det går ju inte att komma ifrån. Men det får man ta, och så får man försöka tänka på allt som äger.

Hoppas jag lyckades förmedla lite av mitt sinne!

Sov gott,
Jacob

RSS 2.0