Waiting game

Ibland tycker jag att det är lamt att jag ska vara så otålig och rastlös

Fall away

Idag ska jag träna kondition, äta choklad och vara kär.

Rock N Roll

Mitt liv är fullt av i-lands problem. Hehe.

Rinna ut i sanden = sux

You're beautiful

tell me, just let me know

Is it any wonder?

Jag har rätt mycket jag tänker skriva om, men eftersom jag just nu känner att jag inte är på något vidare formuleringshumör, utan mer lite "usch-vad-tråkigt-allt-är-humör", kommer jag med största sannolikhet tråkigt nog bara klottra ner några rader värdelöst vetande.

Till att börja med är det redan onsdag imorgon, det känns som om det var igår jag var på Kent. Veckoslutet lär spenderas i Hargshamn med ett omaka gäng nerds. Kommer säkerligen bli en rolig kväll, jag har hört att det brukar bli vad man gör det till och jag satsar på att ha kul!

Skolan är ett enda stort usch, prov efter prov och min motivation att plugga är gömd nånstans under havets botten, och det känns tyvär som att jag inte kommer lyckas fiska upp den på ett tag. Men om man ser det ur en ljus synvinkel, ju mindre jag pluggar, desto mer tid får jag till andra aktiviteter. Visserligen så är dessa "andra aktiviteter" saker som jag gott och väl hinner med även fast jag pluggar. Se på film, äta, dator, bandy, gym, springa.

Det börjar sakta men säkert närma sig jul-lov och familjen Nilssons fjällen resa är inplanerad till nån gång efter lovet. Att bero på det så far både David och Fredrik till Thailand samma vecka som lovet tar slut. Vilken jävla stil, nån av dom borde ju ha haft plats i en väska för mig! Jag vill ocksåååå!

Nu ska jag nog trots min motvilja ta tag och läsa på mina prov, CNC maskiner och kroppens uppbyggnad. Sounds like loads of fun, eh?

Farväl och godnatt,
Jacob

Ansgar & Evelyne

Måndagen återvände även efter denna helg, tråkigt nog. Fast just denna måndag fyller ju ingen mindre än Fredrik 17 år, Grattis mate!

Min helg har vart mer än bra,
fredag : Kent med Abbe, Elin, Elin, Julia och Tina -> Lotus med halva Östhammar
lördag : häng med Oliver och Fredrik
söndag : häng med Sofie
Veriiiii nice!

Klockan är som vanligt allt för sen och sängen kallar!

Godnatt och farväl,
Jacob

Mannen i den vita hatten

Igår var jag på Kent i Stockholm och jävlar i helvete vad glad jag var.


http://youtube.com/watch?v=MJZ4E5IGhQQ
Jag hatar sångerna jag skrivit
Jag hatar allt jag nånsin sagt
och jag hatar den jag blivit
när jag trott att jag haft makt
Jag hatar klyschorna jag spridit
på sång och dans och sprit
Man kanske borde ta sitt liv nu
men jag trivs ju så bra i min svit
Älskling, vi ska alla en gång dö

two weeks from twenty

down down down down down

Much too long now

Alltför kort helg, men å andra sidan, kan den ens bli för lång?

Partyparty igår i Hargshamn dit jag och min käre kamrat Fredrik tog oss på våra cyklar. Har ju haft bättre party kvällar, men det var mysigt tihihi.

På fredag far jag till sthlm med Elin Elin Abbe Tina och Julia för att se på Kent! Lovely!

Även fast kvällen fortfarande är ganska ung så börjar det bli dags för att gå och lägga sig.
Avslutar lite snabbt pga vissa påtryckningar. He he he.

diiiiiiggar ju dig ju

Farväl och Godnatt,
Jacob


Shadow of the day

Lördag!
Bandynatt igår där Jozzzzze ledde mig och mitt tjejdominerande lag till final via straffar, tyvär åkte vi på pisk av bandytöntarna a.k.a pappa betalar. Men det var ju en helskoj kväll.

Ikväll leder spåret till fest i Hargshamn som ligger cirka 1,5 mil bort från mitt hus och jag har endast lyckats få tag på en bilplats till mig, och ingen till min käre kompanjon Fredrik. Därför tar vi till cyklarna. Ja du läste rätt, jag och Fredrik ska cykla 1,5 mil i den kollsvarta vinternatten. Snacka om äventyr! Därför öppnar jag nu min Katharina Imperatriza Vodka 37,5%, den lär ju göra så att cykelfärden i alla fall blir liiiiite roligare.
När den börjar bli tom är det dags att ta sig ner till Konsum och försöka övertala Fredde (eller hans chef?) att han ska få sluta lite tidigare så att vi kan börja cykla nån gång.

Have a great night y'all!

Farväl,
Jacob

den döda vinkeln

Får jag benhinne inflammation i mitt högra smalben nu kommer jag slå sönder nått. No fun at all!

Skolan idag sög precis lika hårt som den gjorde igår, och lika hårt som den kommer suga imorgon. Jag är jääääättesuper less på skolan, men vem kan klandra mig egentligen, jag har ju slitit med den här skiten i 12,5 år nu. Helt galet egentligen, HEEEELT GAAAAAALEEEEEEEEET! Det är väl i alla fall tur att vintern är här, så att man blir lite glad och pigg? Nehe, inte det heller.

Idag såg vi på film på religionen om självmordsbombare, påven, kondomer, hedersmord och kvinnoförtyrck inom Islam, och helt ärligt, vad är det för jävla fel på det där folket? Vill ni bli stälda av människorasens dumhet och brist på sunt förnuft så råder jag er att ta en kurs i religion. Tacka vet jag Sverige, borsett från vårat väder!

Nej klockan börjar som vanligt bli sen och det är dags att knyta sig.

du kan väl bli min vinterdrog?

Farväl och godnatt,
Jacob

Vinternoll2

Jäklar vad bra min nya mobil är. AAAAASBRAAAAA!

Det är redan onsdag vilket innebär snart helg. Bandynatt på fredag men känner mig inte sådär superpepp direkt, men det blir nog kul!
På lördag står valet melan krogen i Uppsala eller fest i Hargshamn. Ja, för er låter ju valet uppenbart, vem fan vill åka till Hargshamn liksom? Men nja, det kan säkert bli en förjäkla rolig kväll där ändå, det beror ju heeeeeeeeelt på vilka som visar sin vackra nuna där.

Imorgon börjar dagen med ett för dåligt påläst prov, så en timmes läsning i sängen innan jag somnar kommer göra underverk. Hoppas jag. Funderade nästan på att åka runt i ett tåg hela dagen istället för att gå i skolan. Dom gör tydligen ofta så i filmer när dom skolkar(?).

Nej nu ska jag avsluta dagen(natten) med påläsning och ett avsnitt Jurassic Pa...oj, SOUTH Park menar jag!

Farväl och godnatt,
Jacob

Pins and Needles

?

Ansgar & Evelyne

Japp här sitter jag och har det lagom värdelöst tråkigt kl 20:35 på en lam lördagskväll. Men mina problem tänker jag inte klottra ner i superkrypterad form här för det, för ärligt talat, vem fan blir gladare av det?

Annars då? Jo livet är bra och varje gång jag ser dig le (speciellt när du visar dina tänder) vill jag ju bara slänga mig över dig och krama ihjäl dig. Skolan återupptar sin gång på måndag och det kanske man inte blir så pepp över, men vafan snart är det jul-lov! Ny mobil har inhandlats, och ja jävlar du, vilken pärla det är!

Igår var det partyparty först här, sen hos Jimmy och det var ju faktiskt rätt skoj! Kvällen avslutades som så många gånger förut med toastkalas hemma hos mig och osten är nu helt väck.

Nej, om arton minuter slår klockan om till 21.00 och då kan det ju ha varit bra att bestämt sig för hur resten av kvällen ska se ut, om den ska se ut på nått vis. Take care mates!

Farväl,
Jacob

sympathy

here comes the bakfylle-ångest, fyfan vad värdelöst

RSS 2.0