The war between us

Idag har jag sån jävla träningsverk i mina skinkor så det ser roligt ut när jag går.

Dance with me

Idag fick jag reda på att jag ska jobba sju veckor på sommarlovet. Pain. Men något säger mig att pengarna kan vara bra att ha när jag flyttar hemifrån, för ja, nu har jag ju faktiskt valt högskolelinje och väntar på att få flytta till Uppsala. Fan vad konstigt ändå, flytta ifrån mamma och pappa som har tagit hand om mig i 18 år. Fast i och för sig så flyttar jag bara sju mil bort. Jag kommer ändå åka hem och äta middag, för jag kommer inte ha råd att köpa pasta jämt.

Imorgon slutar jag vid 14 tiden, sen är det ledig fredag sen är det helg. Sen är det en vecka skola, och efter den veckan är vi lediga halva veckan och det blir maj. Veckan efter det fyller jag år och veckan efter det börjar sommaren. Fan vad nice ju!

Och nu ska jag slänga in handduken för kvällen!
Godnatt,
Jacob

Trouble sleeping

It´s not the shadow by the red lights
That makes my skin crawl late at night,

Just what i needed

Hej hej bloggen! Idag har jag varit i skolan, blivit 1000kr rikare och spelat Xbox! Imorgon är det fredag och då är jag ledig, snacka äg. Eeeeeeeeh. Tack för mig!

Önskar att någon

wajn är för noobs ju!

candyman

Första Maraboun på 3 veckor. Ingenting har någonsin varit så gott.

God bless America

Ja, vart ska man börja. Jag och Henrik har nu varit i USA i lite mindre än tre veckor. Våran vitselse började på Holliday Inn Express Hotell i den lilla staden Mebane. Där fick vi njuta av roomservice och färdigserverad frukost (som bland annat, eller egentligen mest bestod av, onytigga mackor, muffins, bullar, bakelser) i fyra nätter. Sedan blev vi ivägskickade till en lägenhet, som för övrigt tog cirka två timmar att hitta, i staden Burlington. Kvinnan som gav oss väganvisningar sa fel gata, så vi fick en "liten" sightseen i Burlington. Men, vi trivdes helt okej i den ytterst maskulina Ford 150XL V8 trucken vi hade fått låna av Sandvik (gratis bensin äger).

Lägenheten i Burlington var ju helt okej, 78 kanaler på TVn, två sovrum med eget badrum, tennisbana precis utanför, pool, gym (skryt skryt skryt). Kan ju tillägga att vi även har fått några soltimmar i sommarvädret. Dock även ganska mycket regn.

Anledningen till varför vi blev hitskickade (gratis flyg och boende såklart, om jag inte har sagt det) var ju att vi skulle jobba på Sandvik. Och det har vi ju gjort. Men vi har ju hunnit med annat också. Vi har ätit på restaurant alla dagar både till lunch och middag (Sandvik betalar såklart, om jag inte har sagt det). Vi har shoppat shoppat och shoppat. Jag har bland annat köpt tre par t-shirtar, tre par jeans, en skjorta, en tjocktröja, fem par skor, en iPod docka, massa underkläder, parfym, tennisracket, en extraväska m.m (Sandvik betalar ju fortfarande. Och förövrigt så kommer vi ju inte hem utan en fetare plånka heller, för enligt mina kalkyleringar kommer massa pengar från Sandvik, cirka 8000 i runda slängar, ju sitta kvar på mitt konto). Vi har vart på nöjesfält och åkt bergochdalbanor, vi har varit hemma hos en mexican och blivit bjudna på middag av hans syster, vi har varit på hooters (var ju bara tvungen), druckit en kaffe på Starbucks m.m. Och vi har fått känt oss som riktiga affärsmän haha. Igår var skjortan på och vi var på finrestaurant, beställde in förrätt och det dyraste på hela menyn. När servitrisen hörde att vi pratade svenska undrade hon vad vi gjorde här. Vi är på affärsresa sa vi. Då undrade hon hur länge vi skulle stanna, tills imorgon när vi skulle till New York sa vi. Hon såg förundrad ut och frågade om vi skulle till själva staden eller utanför. Manhattan, Times Square hotell sa vi. Hon såg förvånad ut och vi kände oss som riktiga affärsmän haha.

För ja, om 30 min kommer en bil och hämtar oss, kör oss til flygplatsen där vi sedan flyger till New York där vi ska se alla klyshiga sevärdigheter. Men mer om allt senare, nu ska vi ta farväl.

Ses på tisdag,
Jacob


(fan vad kul det är att skryta)

April

April april
hä-hä-hä kul va


RSS 2.0