society

Slå mig i ansiktet med brutal ärlighet. Jag vill inte läsa små hintar och långsökta ordrebusar, jag vill inte ha medlidande. Jag vill att det ska vara rätt och slätt, simpelt. Jag vill inte läsa om hur dåligt folk mår, eller hur mycket ångest dom har inför prov och hit och dit, hur tråkigt dom har haft i helgen. Jag ger inget medlidande. Jag vill läsa om lycka, om kärlek, om njutning. Jag vill inte läsa om folk som skyller sin olycka på andra, jag vill inte veta av vilka som hatar sin kropp, eller har bråkat med sin mamma. Jag vill veta när ni njuter av livet, och varför, och hur, om känslan. Livet kan vara bittert, men jag vill att folk ska lära sig inse det vackra med livet, för oj, oj, det finns där.

Society, you're a crazy breed.

malmö beach night party

Freddes visdomsord ska föralltid ringa i mina öron: Det är inte ofta, man får en kofta.

Imorgon ska jag flytta in möbler till mitt rum i Flogsta. Hoppas det blir mysigt!

RSS 2.0