it takes a fool to remain sane

Vissa av mina nära och kära blir jag bara mer och mer slut på i hatten för varje dag som går. Men det kanske bara är för att för att få in lite nya och fräscha feelings måste man slänga bort lite gammla och tråkiga. För vissa ord får faktiskt min mage att snurra ett varv av välbehag.

Dagen har gått ut på att inte göra ett skit förutom att se på en film och vara lite bakfull. Gårdagen skulle ju egentligen gå ut på att festa, men nja, fest och fest vet jag inte om man kan kalla det. Men en (till största delen) utmärkt kväll hade jag i alla fall. Mhm!

Sofie verkar vara den enda som är vaken och vi pratar om världens kanske viktigaste frågor. Listor över Östhammars coolingar, att lana i BMX, att ha berättar hattar. Ja ni hör ju.

Nej nu tänker jag lägga mig och drömma lite.
Farväl och Godnatt,
Shejken

Goodnight and go

LOV! En veckas avslappning kunde inte kommit vid ett bättre tillfälle.

Imorgon bär det troligast av mot Adam L på sammadrabbning, blir nog utan doubt en trevlig kväll. Hoppas det finns terrorister där. Eller ja, en terrorist räcker. Eller ja, en terrorist nånstans under min kväll räcker.

Nej, klockan är mycket och sängen ser lockande ut.
Farväl och Godnatt,
Jacob

Roulette

Sluta tidigt, snart lov, nytt South Park avsnitt, mamma gör tacopaj till middag.
Life on a stick mates, life on a stick.

När det blåser på månen

Jo, jag vet ju vad man säger...
Hellre skjuta och missa än att aldrig spänna bågen

bend and break

Idag gjorde jag efter 3 års uppehåll en comeback till innebandyn och rosten kändes som aldrig förr i rören. Men fyfan vad kul det är ändå! Nu sitter jag och eftersvettas som aldrig förr och jag känner hur fullkornsmackorna skriker efter att bli rostade, och oboyen efter att bli omrörd med mjölken.

Mycket mer än så har inte hänt, förutom att jag har kommit en dag närmare lovet. w00t w00t!

Farväl,
Shejken

Saker man ser

Att man ska behöva sova är ganska värdelöst. Vilket slöseri på tid alltså!

Empty walls

Klockan börjar närma sig halv ett och vad gör man inte för att ha någonting att göra? Här får ni några rader intellektuell läsning.

Idag är det måndag och det börjar som sagt bli sovdags. Kvällen tillbringades i goda vänners sällskap på bandyplanen. Fun fun fun.

Skolan känns ytterst ljus, imorgon är det massage kl 8.45 sedan hemgång. Tre dagar senare inleds EN HEL VECKAS LOV och jag ska njuta i allra högsta grad. Nice nice nice.

Serj Tankian (a.k.a sångaren i System of a Dawn) kom idag ut med sitt solo album, och efter första lyssningen låter det kanon! Soft soft soft.

Kent konserten börjar närma sig den med, mindre än en månad kvar nu. Det ska bli kuuuul! Great great great.

Ja vad kan man säga, livet på en pinne. Det enda jag bör se lite närmare på är hur man löser speciella korsord. <- Sug på den gåtan du.

Farväl och Godnatt,
Shejken


In the cold light of morning

Jag är naiv och du förvirrar mig.

Godnatt!

Yours to keep

I've laid my eyes on hundreds of smiles tonight, but the only smile I see is yours

North

Du gör så att det slår blixtar, ordentliga blixtar rakt igenom min vad. Jävla högersko, jag ska allt byta ut dig.

daylight robbery

Kan man framkalla lycka?

Tänk dit att du träffar en person. Plötsligt börjar hjärtat slå fortare. Du känner dig alert, i absolut toppform och ett pirrande glädjebubbel sprider sig genom kroppen Du är kär!

Just då utsätts du för en rejäl endorfindos. Endorfin är ett hormon som kroppen själv tillverkar och som gör att du känner dig glad och lycklig. Det utsöndras bland annat när du är kär eller motionerar.

Det finns olika sätt att framkalla endorfinkickar. Du kan till exepelt resa jorden runt och söka efter häftiga upplevelser. Men du kan också lära dig känna lyckan över alla de små under som sker i din vardag. Den första tussilagon en solig vårdag. Leendet i ett rynkigt ansikte när du erbjuder din plats på bussen. Glädjen när du hjälper det lilla barnet hitta sin borttappade pappa.

Prova själv, så får du se!


Sådär står det på dagens mjölkpaket. Rätt bra.
Slutsatsen blir, att om man känner sig ledsen ska man bli kär eller motionera! :D

Farväl,
Shejken

Words, Hands, Hearts

Klockan har 3 min kvar innan den slår ett, och det börjar bli dags för mig att ta tag i mitt mattepluggande. Man sparar ju alltid det roligaste till sist, he he he.

Ikväll har jag sett på filmen Collateral och där förklarar den yrkesmördande huvudpersonen hur kort livet är och att om man vill göra något så får man inga extra poäng av att tveka. Visst, lätt att säga i en film och lätt att tänka, men i "stridens hetta" (som min mamma skulle sagt) så blir det ju trottsallt lite svårare än på film.
Men ja, livet är kort.

Nu ska jag som sagt lägga mig med min matte för att sedan slockna in. Jag kommer sova skönt med vetenskapen om att en liten kommentar eller tillochmed ett enda litet tecken kan förgylla en stor del av dagen, och få det att bulta extra hårt några gånger i bröstet.

Farväl och Godnatt,
Jacob

Give me some love

Jag vill mer än vad jag vågar, och det vet både jag och jag.

Klockan slår fem om en min och jag känner att det är högtid för att sova. Godnatt världen.

MY LIST

Ibland känner jag mig alltför naiv och och tror lite för mycket om folks uppfatningar. Jag borde tänka mer innan jag pratar.

Idag snöade det, och vintern suger så länge man inte är i fjällen. Eller myser hehehehe.

the most radical thing to do

Bakfylle-ångest-inlägg

Jag önskar att jag var lite coolare, och lite modigare. Eller kanske lite mer allsvetande.

Fredagen spenderade jag i sällskap med ett helt gäng folk, och vi byggde en rondellhund. Jag vet vad ni tänker, "kommer man på att spendera fredagskvällen genom att bygga en rondellhund måste man ha seriösa problem". MEN FAN VAD SNYGG DEN ÄR!!! Den står och tittar på er när ni åker ut ur Östhammar. SE DEN! Här kan ni i alla fall se bilder på den och oss : RONDELLHUND
Igår var det partaj i lilla Östhammar och det var faktiskt ganska skoj. Men jag hade med mig lite för mycket Katharina Imperatriza Original Fine Vodka 37,5% och kvällen slutade i sängen över en skurhink, he he he he men det gjorde inte så mycket för jag hann ha det trevligt ändå!

Nu ska jag beställa en kebab från gladan. Bakfylle mat är den bäst maten.

Farväl,
Jacob

min värld

När man kommer hem för att ta av sig t-shirten och fastnar i den och får panik, delvis för att den är dränkt i svett och delvis för att man är helt slut i musklerna, då vet man att man har kört tillräckligt hårt.
Duschen kallar på mig!

Farväl,
Shejken

RSS 2.0