Logiskt

Igår var vi på Rockbjörnen och fyfan vad kul det var. Ni borde verkligen ångra att ni inte var där!

När jag är full så älskar jag mig själv förresten haha. Mitt fyllealterego är egenkär.

edit: Jag klarade matteprovet :D TACK JONAS!

I'll take everything

Idag är det redan onsdag och livet känns lätt. Imorgon ska jag fara till Stockholm för att se på Rockbjörnen med Jonas, Abbe, Micke, Gabbe, Adam. Det kommer äga.

Sen är vi lediga på fredagen (SÅ JÄVLA BRA) och jag längtar nästan redan efter bakiskebaben jag kommer gå ner och käka då. Helt sjukt gott bakismat kan vara alltså, jag kan inte förstå det.

Annars då? Jo det är bra. Matteprov imorgon som jag känner att jag nog kommer klara, tack vare Jonas the mans undervisning.

Om tre min slår klockan ett. Det firas med en dusch och en säng.

Godnatt och farväl,
Shejken

Stoppa mig juni

Kvällens mest givande = långpromenad hem

Jag vet inte riktigt varför, men just nu i detta läge (efter en perfekt mängd intagen alkohol) så känns det som att jag kommer uppnå något med detta inlägg och det är därför jag lägger en "note-to-self": att sluta fega ur.

Jag tror att du vet att jag diggar dig (here we go med dom löjliga hintarna igen), och antingen är jag för dum för att förstå att jag ligger ett varv bakom eller så är jag för feg för att göra movet.

Det var mina i-lands problem för denna kväll, hoppas det smakar. Nu ska jag se en film och käka 200g chips i ett försök att undankomma bakfyllan.

Godnatt och farväl,
Shejken

Just like money

Den här veckan har jag hittils haft en dags skola. Igår vaknade jag vanlig tid för att gå upp och käka frukost, borsta tänderna och hinna med bussen. Men när jag skulle äta frukost så upptäckte jag till min förfäran att allt vi hade i kylen var ett tomt paket youghurt. Då blev jag så arg att jag gick och la mig igen och missade skolan haha. Stabil man.
Och idag var vi lediga av för mig okänd anledning. Skönt i alla fall!
Imorgon är det torsdag, den andra och sista skoldagen denna vecka (lediga fredagar äger) och då är det tänkt att jag ska göra nån matte E kompletering. Och jag har pluggat och pluggat och pluggat, men jag fattar ingenting. Jag viiiiill inte gå till skolan imorgon.

Den senaste timmen av mitt liv har jag spenderat till att läsa as-coola bloggar i cyberspace. Och jag blir lite fascinerad faktiskt, största delen av alla bloggar innehåller texter som man inte fattar så mycket av. Av texten kanske man kan förstå personens humör, men inte varför den mår så. Det kan handla om ett mörker som tar en, om att allt går åt helvete, om att man tänker på den just nu, om att världen ler mot den och så vidare. MEN! Man får aldrig reda på varför mörkret tar den, varför eller vad som går åt helvete, vem eller varför man tänker på nån etc etc etc. ALLA gör nått sånt här på sina bloggar, verkligen ALLA. Ja, jag gör det själv också. Men det som fascinerar mig är varför man skriver sådana här krypterade små meddelanden på sin blogg.

Personligen gör jag det nog för att lämna små hintar åt vissa personer, på ett väldigt diskret sätt. Och egentligen, vem försöker jag lura? Det är så långsökta hintar att ni aldrig kommer fatta dom ändå. Men det ligger ändå en viss spänning i det på nått sätt kan tyckas. Fan vad löjligt jag fick det att låta nu haha.

Hursomhelst, blogg inlägg som till exempelt: "FAN HELVETE JAG VILL DÖÖÖÖÖÖ" ser jag ingen större poäng med. Grejen är ju den att man vet att det är lite ohyffsat att fråga vad det är om, så länge man inte är nära med personen. Och ja, vad är själva poängen? Visst kan det vara skönt att ventilera sig lite, men ändå... njaa...

Fast å andra sidan, vad fan är poängen med det här blogg inlägget? Vad vill jag åstakomma egentligen. Varför skriver jag blogg överhuvud taget? Varför gör någon det? Om man vill veta vad som händer i någons liv är det väl bättre att fråga hur det står till istället för att anonymt läsa om det på internet. MEN om man inte vill att folk ska anonymt kunna spionera på ens liv varför bloggar man då?

Jag tror rätt och slätt att det beror på feghet i en komplicerad form. När ni läser det här kommer det ju inte kännas ett dugg personligt, till skillnad från att prata med varandra. Om någon frågar hur någon mår svaras det alltid "bra". Man vågar inte riktigt prata ut, av nån konstig anledning. Därför skriver man en blogg så att man inte behöver konfrontera personer. Man vill alltså att folk ska ha en aning på hur man lever sitt liv, men VARFÖR? Jag tror att det är för att vi bloggare ("vi bloggare" haha) vill visa hur intellektuella vi är. Eller nja kanske inte, det här låter ju rätt korkat. Hur som helst, håll med om att det är lite fascinerande ändå!

Fan vad mycket jag kan skriva!

Nu är det dags för en film, lite choklad och cola.
Godnatt och farväl,
Shejken

Våga vara rädd

Klockan är fyra på en lördag och jag är nyhemkommen från innebandy match där jag gjorde mina första tre poäng sen min comeback (COOOOL).

Min kära mor for precis iväg till min kära moster där hon skulle hämta tårta, nu längtar jag efter mamma och tårtan. Förutom att äta tårta så var ju tanken att jag skulle på partaja lite idag, men för tillfället ser det föga mörkt ut på den fronten. Att det ska vara så svårt att hitta någonstans att vara, åker föräldrar aldrig bort?!

Efter dom första dagarna i skolan känns det rätt bra, vårat schema äger som fan. Vi slutar alltid tidig och vi är HEEEELT LEDIGA på fredagar. JOY!

Hur kvällen löser sig kvarstår att se. Nu ska jag sätta mig vid bordet med en tallrik och en sked och invänta tårtan.

Farväl,
Shejken

It won't be long

Igår for jag till Åland med Therry, Gustav, Thomas, Jonas, Adam och Sara. Det blåste som fan och vågorna var überhöga så alla blev sjösjuka nån gång efter den tredje drinken i baren. Men vi käkade gott och hade kul, och handlade oss gott.

På kvällen käkade samma gäng en pizza på Infarten innan vi drog hem till Therry där festen fortsatte. Efter att vi hade byggt upp en fest-styrka på en sisådär 13-14 pers(?) förflyttade vi oss till Johan Cordoba där fest-styrkan ökade ytterligare. Sedan förflyttade några av oss ännu en gång, nu till Sandra Svärd där vi träffade en ny skara berusade ungdommar.

Kvällen avslutades som vanligt med toast (VAD ANNARS?) innan läggdags. Med på efterfesten aka toastätandet hos mig var Julia och Tina. Fan vad bra ni är.
Uppgång vid halv tolv tiden då jag följde Tina ner till bussen och Julia fortsatte hem till Annelie.

Inte illa pinkat för en vanlig fredag hörrni!

Farväl,
Shejken

Ego

Dagen före igår firades nyår flitigt hemma hos mig och jag tänkte bjuda på en sammanfattning.
Kvällen började med att Mattson aka Mattis och Oskar kom hem till mig och gjorde AS GOD mat som vi sedan käkade med min bror. Fredde kom. Jonte Alle Rasmus Jimmy Abbe kom. Jonte, halv-full som han var, gled in med dom här orden: "Jacob, ikväll följer vi listan. Ingen får fan komma in som inte är på listan, spelar ingen roll om det är barndomskompisar eller inte. Ja juste, förresten jag tog med mig Rasmus, är det lungt eller?" Höhöhö.

Drickandet sattes igång och mamma och pappa gick sin väg och lämnade huset åt mig! Det droppade in mer och mer folk och full blev jag. Jag hade en liter lakrits-shots som jag bjöd av så det bara visslade, och glada blev vi! Innan tolv slaget var det en stadig massa på cirka 40 pers i mitt stora hus och promenixen började ner mot sjötorget där nån hade kommit på att vi skulle kolla på raketer. När klockan slog tolv blev det överflöd av kramar och gott nytt år hälsningar och en och en anna puss, mysigt!

Tillbaka till mig på "efterfest" och folkmassan såg då ut att ha ökat med ett antal personer. Men inte led nån av det inte, utan det var precis lika trevligt som innan. Det dansades, dracks, sjöngs och kramades. Precis som det ska vara!

När klockan slog över två började folk ta sitt pick och pack och när mina föräldrar kom hem en halvtimme senare var det bara en sisådär 15 st av oss kvar. Efter ytterligare nån halvtimme var bara Jag, Matton, Elin, Tina, Svanberg och Julia kvar och Tina bestämde sig för att gå på efterfest. Tina Julia och Svanberg försvann och kvar var jag Elin och Mattson. Vi avslutade kvällen med några timmars Mario-kart och några timmars toast-ätning (INGEN fest är fullständig utan en toastavslutning). Sedan slumrade vi in i min stora säng alla tre, men vi vaknade bara två.

Dagen efter varvade hela gänget (med Tina, Julia, Olly och Fredde som nu hade hittat tillbaka) med pizza på infarten och alla drack 3 läst ivar typ. Jag tog farväl av mina kära vänner som försvann till diverse bussar och for hem. Mamma hade städat lite och till min glädje funnit en halv sjuttis i sin sminklåda, en jäger i skafferiet, en halv vodka i kylen och en tequilla i kastrullådan. Tack och bock för dom!

En riktigt trevlig avslutning på året, nu blickar vi framåt på 2008!
Dom flesta jag ville ha hos mig på nyår var där, även fast några saknades.
Tack till alla som kom och förgyllde min kväll!

Happy new year!
Farväl,
Jacob

RSS 2.0