Shine on

Just i denna sekund känns allt verkligen som livet på en pinne. Det är onsdag och fyra, ja just det, FYRA dagars ledighet ligger framför mig. FAN VAD SKÖNT! Saken blir heller inte värre på grund av att mina föräldrar drar iväg till Italien inatt. Jag vet att ni blev avundsjuka nu, 4 dagars ledighet och ett helt hus för sig själv.

Planeringen över dessa fyra himmelska dagar skall fortfarande fyllas i, men ett och annat kalas skall det väl ställas till med här hemma i mitt stora tomma hus.


Nu är det filmtajm, hoppas dessa lediga dagar gör er glada också! :D

Farväl, take care!
/Jacob

1973

Klockan är nu 03:43 och jag kom precis hem från Lotus i Uppsala.

Jag fick för mig att fara dit vid nio tiden så 20.45 bussen hoppade jag på, helt ensam! Det var nämligen Desse och Emelie som övertalade mig att åka dit, dock missade jag bussen dom tog och därför fick jag färdas i en hel timme i min ensamhet. Eller ja, pluntan var ju med (krogen är DYR!!!).

Jag hade det riktigt trevligt på Lotus med gott sällskap, ändå tills någon slängde en tårgas bomb på dansgolvet (tro det eller ej), vilket ledde till att alla började hosta som galna och var tvungna att utrymma. Jag tappade bort mina kära vänner i paniken men fick syn på en kebab-resturang (mr. Sandwich tror jag att den hette) och knallade in där och beställde mig en 60 kronors kebab för att lindra morgondagens eventuella baksmälla. GOTT.

Efter att den sista köttbiten var slut på min tallrik så begav jag mig in på Lotus igen där jag endast kunde finna Clara och hennes pojkvän. Klockan var runt ett och bussen gick vid två, så jag fördrev tiden genom att kolla på fula och fulla folk som dansade. När klockan började närma sig hemåkningstid begav jag mig mot bussen där jag helt otippat mötte Malin! Hon skulle till Gustav i Östhammar så jag fick gott sällskap hela vägen hem =) Och ja, nu sitter jag här och tänkte gå och göra en toast (bara för att vara helt säker på att baksmällan kommer vara helt väck när jag vaknar imorgon).

Farväl och Godnatt,
Jacob

Consolation Prizes

Idag har det varit ytterligare en helt normal dag i mitt vanliga liv. Inte så mycket har blivit gjort förutom att träna. Jag har också konstaterat med hjälp av mina vänner att vad som komma skall i helgen är en gåta för oss, sponsra gärna med aktivitetstips! =D

Nu ska jag avsluta denna kväll genom att kolla på ett avsnitt ur den makalöst roliga serien "Drawn Together" i väntan på att klockan skall bli över tolv så att jag kan skicka iväg ett sms till Clara som nämligen fyller 18 år imorgon! Grattis Clara!


Farväl och Godnatt!
/Jacob

LEEEE som om du menar det

Nyhemkommen från löp och gympass som jag är sitter jag här och funderar på varför det alltid är lika skönt att komma hem helt slutkörd och känna smärta i alla muskler? Eller nja, skönt och skönt är det väl inte, men man känner sig i alla fall duktig!

Det är redan onsdagskväll vilket innebär endast en dag kvar till fredag! Tiden går fort när man har kul, och det har vi väl allesammans i skolan? "he he he he"

Nej, duschen kallar på mig, farväl!


PS. 22.25 ikväll har Fredrik och Filips nya tv program premiär på kanal 5 (smygreklam) , bör inte missas!

Jag ska göra någonting, jag ska slå er med häpnad

Idag blir jag en av dom man kan kalla eliten. Ja, en av dom som är lite bättre än alla andra omkring oss. Japp, du har fattat rätt, idag blir jag en bloggare.

Om ni har hittat till min blogg så vet ni säkert någonting om mig, och då kanske ni redan har uppfattat att jag är ett tvättäkta språkgeni. Därför vill jag såhär i början berätta för er som inte har en examen i det svenska språket att ni kan ha det lite svårt att förstå budskapet i mina kommande, genialiskt smakfulla blogginlägg. Ni måste alltså lära er att kunna läsa mellan raderna, ni måste förstå att ibland är det som står inte det som egentligen menas.

Sådär, ni har fått eran varning. Om ni fortfarande känner er manade att läsa min blogg så är ni välkomna tillbaka med jämna mellanrum.



(Okej, idag är jag snäll. Jag ska berätta för er om just det här inläggets dolda budskap. Håll i er nu.. : IRONI :D) hahah

RSS 2.0